Reakcí na reklamy je bannerová slepota, kdy proklikovou inzerci ignorujeme. Většina lidí už přeskakuje i první odkazy ve výsledku vyhledávání označené jako reklamní. Tím se z přirozeného umístění našeho webu na předních postech Googlu stává nejúčinnější prostředek internet marketingu. SEO, česky úprava webu pro roboty a lidské návštěvníky, zpropaguje on-line projekty nejlépe. Poznejte základní principy, které se v čase nemění a můžete o ně vaše SEO opřít.
Proč investujeme do pestrého a užitečného obsahu
Na internet marketing včetně SEO se nám vyplatí najmout odborníka. Než ale zahájíme výběrové řízení, měli bychom si udělat alespoň základní přehled o stavu našich stránek. Začít můžeme obsahem. Zajímá nás, zda texty řeší otázky, které zaměstnávají naše potenciální klienty. Upoutáváme jejich pozornost? Odpovědi nalezneme v metrice webu. Z Google Search Console vyčteme míru okamžitého opuštění konkrétní stránky. Dále tu vidíme, jak dlouho lidé na stránce vydrží. Pokud nějaký text čtenáře nebere, máme důvod k jeho optimalizaci. Umělá inteligence totiž nudné stránky přesouvá do propadliště virtuálních dějin.
Síť nebyla, není a nebude pro hlemýždě
Víte, jakou rychlostí naběhne uživatelům váš web? Pokud ne, máte nejvyšší čas změřit mu výkon. Použijte bezplatný tachometr GTmetrix. Načítání delší než 3 sekundy vnímáme jako diagnózu nemoci. Internet marketing, konkrétně SEO, v takovém případě kontroluje velikost fotek nebo také hosting. Rovněž videa nahraná přímo do stránech fungují jako spolehlivé brzdy. Jenže pro šneky není v síti místo. Svižně zobrazený web, který reaguje na potřeby návštěvníků, aby měli důvod na něm brouzdat, je zkrátka podmínkou lepšího umístění ve výsledcích hledávání. Z těchto pozic nám zároveň plyne větší provoz a tím pádem i více příležitostí k prodeji nebo jen k šíření myšlenek.
Čím déle se lidé na webu zdrží, tím lépe
Efektivní způsob, jak udržet návštěvníky na nějaké stránce v průměru až třikrát déle, představují videa. Když lidé nahrávku sledují alespoň minutu, Google usoudí, že stránka splnila jejich očekávání a posune ji zase o stupínek výš. Specialisté na internet marketing včetně SEO doporučují jedno video na stránku, abychom diváky nezahltili a oni si nakonec nepustili nic. Rovněž celkové délka by neměla přesahovat 10 minut. Také si budeme pamatovat, že kvůli rychlému načítání nasdílíme videa do stránek z externího kanálu – třeba z českého NasTub.
Internet marketing rozvíjí skrze SEO uživatelskou přívětivost
Další věc, která zůstává navzdory měnícím se algoritmům stále v platnosti, je snadná obslužnost stránek. Pokud nám nechodí vyplněné formuláře, nejspíš je lidé nemohou najít. Pokud většina návštěvníků neprovede kýženou akci, například objednávku nebo registraci, měli bychom zlepšit navigaci. Už samotné texty je musí směřovat k nabídkové podstránce – slovně i formou odkazů. Cestu k cíli usnadňujeme také tlačítky. Někdy se vyplatí prolinkovat starší články na blogu s novými informacemi. Skutečný účinek optimalizace uživatelské přívětivosti opět vysledujeme z Google Analytics a pochopitelně se zeptáme i našich zákazníků.
Ať už jsme majiteli proslulé lokální provozovny, nebo vyrábíme kvalitní produkt, na síti to nehraje roli. Dokud zůstaneme skryti před zraky uživatelů, nic na netu neprodáme. Internet marketing a SEO
nás dlouhodobě učí vstřícnosti k návštěvníkům našich stránek. Když jim tam “chutným” způsobem servírujeme to, co hledají a vše mají po ruce, ovlivní jejich spokojenost i mínění robota a bude nás o to víc nabízet dalším uživatelům sítě. Tuto symbiózu dosud nezměnil žádný algoritmus. Pokud jsme vás inspirovali třeba ke kontrole rychlosti, podělte se s námi o výkonnost vašich stránek v komentářích.