Tento specialista z oboru internetového marketingu se vám postará o kompletní optimalizaci webu pro vyhledávače a lidské uživatele. Poradí vám, jaké webové úpravy zvýší návštěvnost vašich stránek a tudíž i obrat, který vaše platforma generuje v online prostředí. Co dělá SEO konzultant najdete v článku přehledně shrnuté do čtyř odstavců, abyste si dokázali vybrat seriózního odborníka a vyhnuli se amatérům.
Co dělá SEO konzultant jako koordinátor zakázky
Čím větší agenturu si ke spolupráci vyberete, tím více bude to, co dělá SEO konzultant, připomínat průvodce procesem optimalizace. Jeho úkolem bude usnadnit vám dílčí rozhodnutí a delegovat vaše požadavky na jednotlivé kolegy. SEO je totiž komplexní soubor činností a firmy zaměřené na online marketing obvykle zaměstnávají celý tým expertů, z nichž každý ovládá svůj díl práce. Například úkolem webaře je dostat váš web do formy po technické stránce a copywriter se zase postará o výstižné slovní formulace.
SEO konzultant detekuje slabiny vašich www
To, co dělá SEO konzultant v menších agenturách, se více blíží konkrétní realizaci optimalizace. Po první schůzce, kde si spolu ujasníte cíl internetového projektu, se tento expert podívá do “vnitřností” vašeho webu. Využije k tomu sadu profesionálních softwarů, aby zrevidoval kvalitu vaší platformy po technické, obsahové a odkazové stránce. Dále si proklepne webový výkon vašich konkurentů a vypátrá důležitá klíčová slova, která píší do vyhledávačů vaše cílové skupiny. Podle toho, jaké mu analýza ukáže nedostatky, vám sestaví plán celkové optimalizace webu či e-shopu přímo na míru. Jakmile si navržené úpravy na zlepšení výkonu www odsouhlasíte, pustí se společně s dalšími členy týmu do SEO.
Co dělá SEO konzultant pro technické vylepšení webu
Tak jako rekonstrukce domu musí i SEO začínat od hrubých stavebních prací, než se přejde k tapetování a úklidu. To, co dělá SEO konzultant při technické optimalizaci webovek, může zabránit až 50% ztrátám vašich potenciálních zákazníků. Tím, že ošetří hosting, mezipaměť a indexaci stránek, dokáže urychlit načítání. Když na webu najde zbytečně velká data, tak je zeštíhlí neboli komprimuje, což opět zrychlí tempo zobrazení www. Pak už nebudou mít návštěvníci se slabým připojením na internet a uživatelé mobilů důvod k opuštění vaší platformy a odchodu ke konkurenci. Technická část SEO je pro váš profit enormně důležitá a vypouští ji pouze diletanti.
Co dělá SEO konzultant s texty a odkazy pro maximalizaci konverze
Když je web technicky bez závad, přikročí SEO konzultant k vylepšení obsahu pomocí klíčových slov čili keywords. Pokud vám na webu tyto speciální výrazy dosud chyběly, není divu, že jste bojovali s nízkou návštěvností. Bez keywords vás totiž fulltextové vyhledávače nevnímají jako správnou odpověď na dotazy uživatelů. Při obohacování obsahu se současně řeší také správná gramatika a stylistika, aby byly výsledné texty čtivé. Navíc se do nich doplňují takzvané CTA – česky výzvy k akci. Jedná se o krátké věty, které návštěvníkovi říkají, aby třeba využil časové omezené slevy nebo se zaregistroval k odběru newsletteru. SEO konzultant tím vlastně tvoří navigaci, aby se co nejvíce návštěvníků stalo vašimi klienty.
Poslední oblast z toho, co dělá SEO konzultant, se týká odkazového profilu. Externí linky vedoucí ze sítě na váš web rovněž stimulují jeho návštěvnost. Proto ho specialista registruje do firemních a zbožových katalogů. Copywriter vám za tímto účelem sepisuje zákaznicky užitečné články, v nichž jako firma poskytujete know-how zdarma. Takovéto PR zveřejněné na renomovaných portálech pak zaujmou množství nových zájemců.
Celkově lze tedy všechny činnosti, co dělá SEO konzultant pro zdar vaší internetové propagace, považovat za dobrou investici. Pokud se mu podaří zdvojnásobit počet vašich online zakázek, tak se vám optimalizace vyplatí. Závěrem vám popřejeme šťastnou ruku při výběru SEO konzultanta a vaše otázky nám posílejte přes komentáře.